پیش‌بینی قیمت طلا و سکه برای فردا (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) | ریزش میلیونی قیمت‌ها در بازار طلا و سکه در بازار امروز دلار‌های خانگی روانه بازار شدند | روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) پلمب سالن زیبایی گران‌فروش در بولوار وکیل‌آباد مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) ماجرای رانت ۴میلیارددلاری مونتاژکاران خودرو چه بود؟ حدود ۱۰ میلیون جوجه‌ریزی در فروردین ماه ۱۴۰۳ محقق شد چند خواسته مهم جامعه کارگری در هفته کار و کارگر | موضوع رفاهیات کارگری در مشکلات دیگر این قشر گم شده است متقاضیان نهضت ملی مسکن باید هر ۲ ماه ۴۰ میلیون واریز کنند دو روی بازار سهام امروز | گزارش وضعیت بورس (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) گارانتی، هر روز شکننده‌تر از دیروز نان مردم و ایمان جامعه قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) | ادامه ریزش قیمت در بازار منتظر سود مرحله سوم سهام عدالت باشید | + زمان واریز خاندوزی خبر داد: پرداخت ۱۱۷ همت تسهیلات بدون‌ضامن طی ۲ سال گذشته چرا مصرف برق کولر گازی بالاست؟ | قبض برق دومیلیون‌تومانی در صورت استفاده از کولر گازی آسیب سلامت روان در پی نبود امنیت شغلی بررسی فایل‌های اجاره ملک در مطهری شمالی مشهد | تجمع خانه‌های ویلایی در این منطقه + جدول (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) ظرفیت یک میلیون دلاری صادرات فرش ماشینی ۹۵ درصد قراردادهای کار موقت هستند | اجرای مصوبه تعیین سقف ۴ سال برای قراردادهای موقت  افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (شنبه، ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) کمبود فصلی لوازم یدکی در بازار حباب سکه در اولین روز هفته، کاهشی یا افزایشی؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازار سیاه لاستیک خودرو از بین می‌رود | تقاضا برای خرید کاهشی شد ریزش گسترده قیمت‌ها در بازار خودرو | آخرین قیمت سمند، دنا، ساینا، شاهین و کوییک (شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | بازار آرام گرفت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) برنامه وزارت صمت برای جهش در تولید خودرو
سرخط خبرها

سامانه تعیین اجاره‌بها و رهن مسکن در مشهد رونمایی می‌شود

  • کد خبر: ۱۷۲۸۴۱
  • ۱۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۲
  • ۲۹
سامانه تعیین اجاره‌بها و رهن مسکن در مشهد رونمایی می‌شود
افزایش قیمت نرخ اجاره‌بهای مسکن در کلان‌شهر‌هایی مثل تهران و مشهد به یک معضل چندین‌ساله تبدیل شده و دولت هم سعی کرده است در این راستا با وضع قوانین تا حدودی این بازار را سروسامان دهد.

به گزارش شهرآرانیوز، ساماندهی در بازار خرید و فروش مسکن و اجاره بهاء آن از سوی ارگان‌های نظارتی و اجرایی مشهد بیش از پیش صورت گرفته به طوریکه جلسات مختفی برای ساماندهی بازار مسکن مشهد شکل گرفته است. در کنار طرح نظارتی که بر بنگاه‌های املاک مسکن شکل گرفته از ابتدای سال تا کنون ۳۰۰ بنگاه به دلیل عدم رعایت قوانین صنفی پلمب شده است. حال زمزمه رونمایی از سامانه تعیین اجاره بها مسکن در نقاط مختلف شهری مشهد به گوش می‌خورد.

رئیس اتحادیه مشاورین املاک مشهد هفته گذشته از رونمایی این سامانه که درجهت ساماندهی این بازار شکل گرفته خبر داده بود. وی گفت: قیمت‌های پایه برای مناطق مختلف مشهد مشخص شده است و به‌زودی اعلام خواهد شد تا قرارداد‌ها بر مبنای همان قیمت‌های پایه که برای مناطق اعلام شده است، تنظیم شوند.

بر اساس این خبر، قرار است  برای کاهش مشکلات در حوزه مسکن و مشخص شدن اجاره‌بها و رهن ملک برای شهروندان و مشاورین املاک به زودی از یک نرم افزار رونمایی شود که شهروندان به محض ورود به سامانه و انتخاب منطقه می‌توانند درباره نرخ رهن و اجاره‌بها بر اساس مشخصات منطقه و ملک اطلاعات به دست آورند.

همچنین قیمت رهن و اجاره یک خانه در هر منطقه مشهد بر اساس مولفه‌های مختلف مشخص می‌شود و قیمت مشخص شده در این نرم افزار قیمت پایه در منطقه است. در این نرم افزار مناطق شهر مشهد به ۲۷۰ بلوک تقسیم شده است  تا تمام نقاط مشهد در این نرم افزار دیده شود به زودی از این نرم افزار رونمایی و توسط فرمانداری مشهد رسانه‌ای خواهد شد. این نرم افزار در حال گذراندن بحث‌های کارشناسی است و شهروندان و واحد‌های صنفی می‌توانند از این نرم افزار استفاده کنند.

آیا طراحی و اجرای سامانه تعیین اجاره‌بها و رهن مسکن، این بازار را سروسامان می‌دهد؟

به گزارش شهرآرانیوز، افزایش قیمت نرخ اجاره‌بهای مسکن در کلان‌شهر‌هایی مثل تهران و مشهد به یک معضل چندین‌ساله تبدیل شده و دولت هم سعی کرده است در این راستا با وضع قوانین تا حدودی این بازار را سروسامان دهد. تعیین افزایش نرخ اجاره ۲۰‌درصد در شهر‌ها از قوانینی بود که در دوره اوج‌گیری کرونا که کسب‌و‌کار‌ها به رکود رفته بودند، وضع شد. امسال هم این قانون دوباره به تصویب رسید، اما اینکه چقدر تعیین نرخ مسکن یا تسهیلات ودیعه مسکن توانسته است این بازار را سروسامان دهد، همچنان جای سؤال دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۳
حسن زاده
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
7
43
تنها بازاری که در شرایط بد اقتصادی و عدم رشد درآمدها گروهی ثروتمند و ملاک پای خود را بر گلوی مستاجران می گذارند و تا انتهای درآمد آنها را جهت اجاره بیشتر مطالبه می کنند و اجحاف زیادی به مستاجران می شود همین بازار املاک است .
چه دلیلی دارد پول های مازاد ثروتمندان جامعه وارد این بازار شود و از سر شکم سیری هر روز قیمت ها را بالا ببرند
اینکه دلار بالا می رود چه ربطی با رشد 10 برابری قیمت زمین ها دارد ، دیگر توان تحمل مستاجران تمام شده و اگر دولت دخالت نکند زندگی جوانان از هم می پاشد و....
حسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۶
من که هرچی کار میکنم فقط اجاره مغازه وخونه میدم ماهی ۱۰میلیون. قبض ها جداس.تا حرفی هم میزنی صاحب ملک ها میگن تورم زیاده.اما اینو نمیبینن و نمیگن در مدت یک سال ارزش ملکش دوبرابر شده.میخوان از دوطرف حسابی سود کنه.به مستاجرم فشار میاره.الان ۲،۳سال رسانه هی میگه ۲۵درصد نهایت افزایش قیمت.با حرف که درست نمیشه اوضاع مسکن.الان امسال هم رهن هم اجاره دوبرابر شده.خب باید ی قانونی بزارید که کسی دیگه نتونه از ۲۰تا۳۰درصد بیشتر افزایش قیمت بده.
مجید
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۵
0
12
فقط املاکی هابایدکلا جمع شوند
همان دیوارجهت اشنایی بین صاحبخونه ومستاجرهس
نیازی به املاک نیس
چرامستاجربیچاره بایدچندجاپوستش کنده بشع
چرابایدیک عده مفت خوربی سوادبانوشتن سه برگ کاغذبی ارزش یک دوم حقوق یک ماه یک کارگرروپول زوربگیرن
من وتمام مستاجرین همگی ازاین مشاوران املاک مفت خورناراضی وبیزاریم
باعث بدبختی همه ماهاحتی صاحبخونه ها
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
ما یکسری این کارو کردیم سرمون کلاه رفت... اینجوری که نمیشه به هر شخص غریبه ای اعتماد کرد... باز حداقل می‌دونی پیش املاکی میری که آشنا هست به محل، و املاک قدیمی هست تو منطقه،... شما هم باید دنبال همچین املاکی باید باشی با تحقیق کردن... بعدشم جملاتی در قولنامه به کار می‌ره که خیلی مهمه که هر کس اگه قراره خودش بنویسه میشه داستانش مثل ما..، سرت کلاه می‌ره و یارو کلاه بردار در میاد... نمیشه آقا فقط باید بری جای متخصصش (همه مردم که وارد نیستم)...
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۵
8
5
قیمت خانه درشهرمشهد خیلی خیلی به نسبت بقیه ی شهرها به خصوص تهران وقم پایین ترهست، بهتره تهرانیا بیان مشهدخونه بخرن تا تهران. با پول رهن خونه داخل تهران میشه مشهدخونه منطقه خوب مشهد خرید کرد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۵
4
7
منافع قانون گذاران با داشتن املاک وآپارتمان های زیاد که منبع درامد شان است باعث میشود هیچ روندی شکل نگیرد وقتی نمایندگان درمشهد وتهران صدها واحد آپارتمان دارند چگونه قانون تعیین کنن که به زیان خودشان است پس دلخوش نکنید به این بحث ها وسامانه ها
م
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۵
0
6
بخدا این چ وضعیه خسته شدیم از این همه بی ثباتی صابخونه یهو ۲ تومن کشیده رو اجاره مگه چقد درآمد داریم مسوولین یه فکر درست وحسابی بردارن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۶
0
10
من الان مستاجرم وسال خونم رسیده پول پیش ندارم باید چیکار کنم خونه پیدا نمیشه برام خدا ازشون نگذره اونایی که هر امسال اجاره بها رو بالا بردن
.
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
??منم دقیقا همین مشکل دارم. تو منتطقه ای.تا پارسال برج. ۶۰۰ بود الان باید ۳میلیون اجاره بدم بنگاه دارها طرف صاحب خونه دارن خداازشون نگذره.
سکینه
Iran (Islamic Republic of)
۰۵:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۶
0
6
چعجب ی غلطی کردین
تدبر
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۶
0
2
متاسفانه این نرم افزار مشکلی رو حل نمیکنه,تا بازرس حضوری نیاد و صاحبان املاک و خانه و مغازه های متخلف رو جریمه سنگین نکنند تا درس عبرتی بشه برای بقیه،این مشکل حل نمیشه.شکایات مردم هم اگه پیگیری سریع بشه مشکلات مستأجران حل میشه،اما کو به داد رسیدن مردم ،این همه سال فقط وعده و وعید و حرف زدن و شعار دادن
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
مشکل نه صاحبخانه ی و نه مستأجر و نه املاک و نه کارگر و نه کارمند و... مشکل اقتصاد داغونه که باعثش این گرونی ها شده... دولت قیمت همهههه چیزو ببره بالاااا... انتظار داری مردم هم مالشونو کم بدن؟؟؟ شما خودت حاضری خونه ای که الان تو این اوضاع مثلاً ۵تومنه رو بدی یک تومن؟ پس این مردم بدبخت هم میان هزینه ها که هر چی هست رو میبرن بالاااا... مثل دولت که این کارو کرده #گرونی... دوست عزیز مشکل از ریشه هست...
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۶
0
6
بیست الی ۲۵درصد در صد اجاره بها بایستی گرون بشه فقط وفقطططط در اخبار و رسانه ها هستش اما درواقیعت حداقل ۱۰۰الی ۲۰۰درصد اجاره خونه هاگرون شده چونکه درموقع قرارداد صاحبخانه وبنگاه املاک یک طرف،مستاجر بیچاره هم طرف دیگه...صاحبخانه میگه یک کلام میخوای به این مبلغ(۱۵۰درصد گرونتر)بفرما وگرنه خداحافظ..بنگاهی هم میگه اگه خونه رو اجاره نکرد مشتری براش دارم ۲۰۰درصد گرونتر...خداشاهده حداقل دُو سِوُمِ حقوق باید بره برا کرایه خونه وزنده مانی.سال پیش یک میلیون وپانصد بوده اجاره امسال شده سه میلیون وپانصدهمون خونه...بیست میلیون هم پول پیش اضافه شده.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۶
0
6
با سلام باید ریشه ای بررسیرکرد اینکه ملک گزان شدن و با دلار همسان سازی شدن شاید درست نباشد گاهی قبمت ها از دلار هم بیشتر گران میشود !چرا؟ سیساستهای غلط اقتصادی و دارایی و . حال بگدریم از برخی بی انصافی ها ولی آیا وقتی یک ملک با قیمت سیصد ملیون عقط کمد هایش میشود و قیمت خود ملک سرمایه ای نهفته و گران بودن تعمیرات و استهلاک ؛ایا مالک میتواند ارزان در اختیار بگذارد ؟ وقتی خود دولت قیمت قبوص و غیر را با دلار شاید تنظیم کند ولی حقوق برمبنای تومان بدهد آیا میشه به ملک دار ایراد گرفت؟ آیا وقتی ادیت های شهرداری ومهندسی و هزینه ها مطرح هست آیا میتوان تنها به مالک ایراد گرفت؟
مصطفی
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۶
1
10
،،من خودم یک واحد آپارتمان با متریال روز سمت مجیدیه داشتم دادم اجاره ولی به مستاجر روز قولنامه از رهن و اجاره سپردم دست خود مستاجر گفتم هر چقدر خودت از ته دلت راضی هستی بگو داخل قولنامه بنویسه .و خدا شاهده هر مبلغی که خودش و خانمش گفتن همونو نوشتم ..واقعان قیمت‌ رهن اجاره در حق مستاجر خیلی ظلم هست .چه جوری دلشون میاد معلوم نیست ..با تشکر موفق باشید .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
خدا خیرتان بده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
خدا نگهدار شما برادر محترم باشه
موسوی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
خدا یاور تون
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۷
0
0
شکی نیست که با این کارا فکر مردم نیستین،فکر این هستین که به بهانه مردم چجوری جیب مردمو بزنین.
علی
United States of America
۱۹:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۷
1
0
هر کسی اختیار ملکش رو داره و میتونه هر چقدر که خواست اجاره بده مستاجر وقتی پولش نمیرسه بره منطقه ی پایین‌تر، چرا دولت حرف زور میزنه، از اون گذشته دارایی وقتی میخاد مالیات تعیین کنه یک ملک که اجارش مثلا 8 تومنه،،، بر اساس کرایه ی ماهی 18 تومن برای مالک مالیات تعیین میکنه بعد به ماجراها میگن کرایه رو کم بالا ببرید بیشتر مردم پول خرید خونه رو دارن ولی طرف میره پولشو به کار دیگه ای بند میکنه که سود دهیش بیشتره و میره یک جا رو اجاره میکنه،، بعد انتظار داره با این تورم سالی چند قاز کرایه ها زیاد بشه دولت هم هر وقت تونست تورم رو کاملا مهار کنه بعد بیاد برا صاحب ملکها فرمایش کنه باعث تمام گرونی ها خود دولته
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۷
0
1
انشالله هرچه زودتر این سامانه ایجادشود
امسال اجاره ۵ میلیون شده ۱۰میلیون یک منزل قدیمی همه خسته شدیم هرسال خرداد اعصابم خرد میشود آخه هرسال جابجائی کلی هزینه داره علاوه به سختی برای من ۷۳ ساله هزینه باربریها که ازحقوق یک ماه من بیشتره وکمیسیون بنگاه
مستاجر
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
0
2
امسال صابخونه من كفت ميخوام رهن كامل بدم داري بده نداري پاشو.ب چقدر؟٢٥٠ميليون
حالامن فقط٥٠دستش داشتم با١/٣٠٠اجاره
منكه بلندشدم ازونجا ولي الهي خير نبينه جون هرماه سروقت اجارش واريزميشد هيچ مشكلي هم براش درست نكرده بودم…
فقط خدابه داد مستاجرا برسه
اين ٢٠درصد همش حرفه
وگرنه صابخونه ها همه يادگرفتن ازچه راهي واردميشن نهايت ميگن ميخوام خودم بيام،دخترم بياد،پسرم بياد يا ميخوام بازسازي كنم،ك مستاجر بدبختو ازونجا بلندكنن و دربدرش كنن.الهي خير نبينن اينجور صاب ملكا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
0
2
افغانی هادر عوض ما مشهدی هازندگی میکنند
حسین عابد
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
0
1
درود بر رئیس جمهور.تازوربالای سر مشاور املاک وموجرنباشد کوتاه نمی‌آیند.خیلی خوب است قیمت‌ها واجاره هاازطرف دولت نرخ گذاری شود.وحتمآ درمحضرثبت شود.ومشاوراملاک هم حق اجاره وفروش درسایت دیوار راداشته باشد چون باز خودشان نرخ گذاری میکنند.زنده باد رئیسی.
حسین عابد
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
0
1
درود بر رئیس جمهور.تازوربالای سر مشاور املاک وموجرنباشد کوتاه نمی‌آیند.خیلی خوب است قیمت‌ها واجاره هاازطرف دولت نرخ گذاری شود.وحتمآ درمحضرثبت شود.ومشاوراملاک هم حق اجاره وفروش درسایت دیوار راداشته باشد چون باز خودشان نرخ گذاری میکنند.زنده باد رئیسی.
یاصر
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
0
0
باید انصاف داشت؛ بقیه اجناس ساعتی تغییر قیمت داره اما رهن واجاره فقط سالیانه تغییر داره وتا یکسال خبری از افزایش نیست وبعضی با فروش ملک سودهای انچنانی میگرن وترجیح میدن مستاجر واز حمایت دولت برخوردار باشند، لطفا دولت دارایی ونقدینگی انها را بررسی کند.ضمنا همه باید انصاف ومنطقی باشند تا اجحافی نشود.
mahdi.zafar
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
0
0
سلام و عرض ادب وزارت راه و شهر سازری در بعضی شهر مخصوص مشهد در حال ایجاد سامانه تعیین اجاربها میباشد که به زودی رو نمایی میشود در نهایت بهتر جهت خرید آپارتمان جهت واگذاری و کسب اجاره بها آپارتمانی با ویژیگهای فوق را خرید کنید که امکانات بیشتری داشته باشد که هر کدام از موارد زیر موجب افزایش بهای اجاره میشود اول پارکینگ داشته باشد وآسانسور، انباری، سیستم سرمایشی و گرمایشی ، سرامیک کف، درب برقی، تافن ، کابینت و متراژ 100 داشته باشد دارند سامانه جهت تعیین اجاره بها ایجاد میکنند و ایتم های مهم فوق در ارزش گذاری اجاره بها و اینکه نقشه هر شهر رو به مثلا مشهد به 270 بلوکه قیمت گذاری کارشناسی شده تقسیم و درنهایت میزان اجاره بها تعیین میشود و بااین سامانه تاثیر زیادی در کنترل قیمت املاک مخصوص منطقه عیان نشین دارد ولی مشکلاتی نیز دارد چرا که فقط امکانات معیار است و ارزش واقعی ملک به تنهای معیار نیست و ارزش گذاری براساس بلوکه های خاص است و این موجی کاهش ارزش گذاری املاک خاص و با ویژیگهای خاص میشود در نهایت این سامانه معیار و مبنا تمام مشاوران املاک میشود البته اجرای چنین طرحی نیاز مند برخورد و مدیریت و بوجه مالی و استفاده از کارشناسان و رفع عیوب و نواقص نیز است در نهایت کنترل بازار اجاره در درست وزات راه و شهر سازی قرار میگیرید
mahdi.zafar
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
0
0
سلام و عرض ادب وزارت راه و شهر سازری در بعضی شهر مخصوص مشهد در حال ایجاد سامانه تعیین اجاربها میباشد که به زودی رو نمایی میشود در نهایت بهتر جهت خرید آپارتمان جهت واگذاری و کسب اجاره بها آپارتمانی با ویژیگهای فوق را خرید کنید که امکانات بیشتری داشته باشد که هر کدام از موارد زیر موجب افزایش بهای اجاره میشود اول پارکینگ داشته باشد وآسانسور، انباری، سیستم سرمایشی و گرمایشی ، سرامیک کف، درب برقی، تافن ، کابینت و متراژ 100 داشته باشد دارند سامانه جهت تعیین اجاره بها ایجاد میکنند و ایتم های مهم فوق در ارزش گذاری اجاره بها و اینکه نقشه هر شهر رو به مثلا مشهد به 270 بلوکه قیمت گذاری کارشناسی شده تقسیم و درنهایت میزان اجاره بها تعیین میشود و بااین سامانه تاثیر زیادی در کنترل قیمت املاک مخصوص منطقه عیان نشین دارد ولی مشکلاتی نیز دارد چرا که فقط امکانات معیار است و ارزش واقعی ملک به تنهای معیار نیست و ارزش گذاری براساس بلوکه های خاص است و این موجی کاهش ارزش گذاری املاک خاص و با ویژیگهای خاص میشود در نهایت این سامانه معیار و مبنا تمام مشاوران املاک میشود البته اجرای چنین طرحی نیاز مند برخورد و مدیریت و بوجه مالی و استفاده از کارشناسان و رفع عیوب و نواقص نیز است در نهایت کنترل بازار اجاره در درست وزات راه و شهر سازی قرار میگیرید
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
0
0
اجاره ما 8 میلیون بوده صاحبخونه کرد 16 میلیون بعد تازه میگه اگر از اینجا بری ضرر میکنی. دو تا خونه دیگه هم داره تازه سید و بازنشسته فرهنگی هم هست. خرج بچه های صاحبخونه رو هم من باید بدم واقعا انصاف کجا رفته؟
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->